زمان جستجو 0.78 ثانیه

ایا گل گاوزبان خراب میشود

پاسخ هوشمند

به طور کلی، مواد خام گیاهی دارویی را به شرط آن که به طور کامل خشک شده باشند، می­توان برای مدتی کوتاه یا بلند (با رطوبت کم­تر از ۸ درصد) انبار کرد. در مواد گیاهی، با وجود ظاهر خشک آن­ها، در درون ساقه ­ها و رگبرگ­ها هنوز مقداری رطوبت باقی خواهد ماند که در صورت عدم دقت در انبارکردن، مواد فاسد خواهند شد. گل­ها، برگ­ها، میوه ­ها، بذرها، غده ­ها، ریشه­ ها و غیره که به طور کامل خشک نشوند، در مدت کوتاهی فاسد می­شوند.

نور غیرمستقیم بر مواد رنگی داروها و مواد مؤثر آن­ها تاثیر می­گذارد و سبب تغییر رنگ ظاهری آن­ها و تا اندازه ­ای فساد مواد مؤثر می­شود. نور پلاریزه و نور انعکاس یافته (که تاحدودی خواص نور پلاریزه را دارد)، نیز تغییراتی در مواد دارویی ایجاد کرده و فساد آن­ها را تسریع می­کند. هم­چنین، اکسیژن هوا و آنزیم­ها (اکسیدازها)، سبب اکسیده ­شدن مواد مؤثر در داروها می­شوند، از این رو لازم است که انبارهای مواد دارویی خنک و تاریک باشند و عمل تهویه با هوای خشک در آن­ها به خوبی انجام گیرد.

محافظت مواد گیاهی دارویی در مقابل حشرات گوناگون از تیره بال پولک­داران، قاب بالانو دو بالان اغلب دوران لاروی خود را روی گیاهان دارویی می­گذرانند و جلوگیری از فساد آن­ها را نباید از نظر دور داشت. بنابراین، انبارهای مواد گیاهی دارویی باید نسبت به ورود حشرات و گرما نفوذناپذیر بوده و ضدحریق (فولادی، بتونی یا آجری) باشند. انواع مواد خام معطر و گیاهان بودار و بدون بو را باید به طور جداگانه قرار داد. مواد آلکالوئیددار مانند تاتوره، مامیران، بنگ­دانه و سایر گیاهان سمی باید جدا از سایر مواد خام گیاهی بسته ­بندی و انبار شوند.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *