زمان جستجو 0.78 ثانیه

آیا مرغ بدون خروس کرچ میشود

پاسخ هوشمند

بله

کرچ شدن مرغ چیست؟

کرچ شدن به حالتی از مرغ گفته میشه که در طی اون مرغ آماده خوابیدن بر روی تخم و درآوردن جوجه میشه و با نژاد ، آب و هوا ، محل تخمگذاری پرنده و تغذیه نسبت مستقیم داره.

کرچ شدن مرغ و راههای رفع آن

کرچی در مرغها رو میشه به عواملی مانند نژاد، آب و هوا، محل تخمگذاری پرنده و تغذیه نسبت داد که در این میان نقش نژاد از همه پررنگ تر هست؛ بطوری که در نژادهای سنگین میزان کرچی نسبت به نژادهای سبکتر، بیشتر هست. همچنین تاریک و دنج بودن محل تخمگذاری و جمع نکردن تخم مرغها بطور منظم خود عاملی هست که مرغ رو تحریک به کرچ شدن می‌کنه به نحوی که می‌شه از این عامل برای کرچ کردن مرغ در هنگام نیاز سود برد.

چگونه مرغ را کرچ کنیم؟

در مقابل گروه اول که کرچ شدن مرغ رو یک مشکل میدونن و به فکر پیش گیری و رفع کرچی در مرغ شون هستن ، گروه دومی هم هستن که دقیقا بر عکس اون گروه فکر میکنن و به دنبال راهکارهایی هستن که چگونه مرغ خودشون رو کرچ کنن.

با مطالعه بخش اول این مقاله ، با علتهای کرچ شدن مرغ آشنا شدین و این بدین معناست که با ایجاد شرایط مذکور ، میتونیم شرایط رو برای کرچ شدن مرغمون فراهم کنیم.

اما نکته مهمی که باید بدونید اینه که ، میزان کرچ شدن مرغ ، علاوه بر مسائل مدیریتی که به اون پرداختیم ، بسیار وابسته به نژاد بوده و اگه کرچ شدن مرغ براتون مهمه باید به دنبال نژادهایی باشید که کرچی بالایی دارن.

مرغ های اصلاح شده تخمگذار بومی که در بازار وجود دارن ، از کرچی پایینی برخوردارن و در واقع یکی از صفاتی که در اصلاح مرغ به اون پرداخته شده کاهش میزان کرچی مرغ هست و از این موضوع میتونیم نتیجه بگیریم که مرغهای بومی اصیلمون و مرغهای که اصالت بیشتری دارند (مانند مرغ بومی مازندران واقع در مرکز اصلاح نژاد ساری) میزان کرچ شدن بیشتری دارن. 

11 پاسخ

  1. سلام مطالبتون خوب بود اما من متوجه نشدم که مرغ بدون خروس کرچ میشه یا نه ؟

  2. سلام خسته نباشید میخواستم یه سوال بپرسم یه مرغی دارم دوروزه غذا کم میخوره همش هم میخواد بخوابه ولی تو لانه نیست هرجا شد میشینه وقتی طرفش میرم قدقدمیکنه آیا مریض شده یا کرچ ؟

  3. سلام وقتتون بخیر من سه تا مرغ دارم ولی چون تو محله اطراف خون مسکونی هست بخاطر همسایه ها خروس نگه نداشتم آیا مرغ هام بدون خروس کرچ میشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *